POOD

Sõnum pudelis

Müüdid ja faktid: “Rasedad naised peavad hoiduma mereandidest”

27/08/2015

seafoodinfographic

Kas kõik mereannid on rasedale naisele ohtlikud? Miks peetakse mereande ohtlikuks? Millisest mereandidest tuleks hoiduda?

Tihti soovitatakse naistel mereandidest hoiduda, elavhõbeda sisalduse ja kala kiire roiskumise tõttu. Küll aga on see eksiarvamus mõlemas seisukohas. Tegelikult on võimalik valida mereande mis on vähese elavhõbeda sisaldusega ning laeval külmutatud või värskeid mereande, sest need sisaldavad hulganisti kasulikke toitaineid, mis on olulised lapse arenguks. 200-300 grammi mereande nädalas aitab kaasa lapse kognitiivsete, verbaalsete ja motoorsete võimete arengule ning aitab tugevdada tervist.

Elavhõbe ja toidumürgitus roiskunud toidu läbi on siiski tõsised mured. Seepärast peab iga ema hoolikalt valima millist mereandi kasutada ja sööma tervet ning puhast liha. Kuna naise meelelundid elavduvad raseduse ajal eesmärgiga tunnetada lootele kahjulikke ja vajalikke aineid kõige paremini, siis tasub mereande nuusutada ja puudutada, et kvaliteet välja selgitada. Kvaliteetse mereanni ära tundmiseks vaata ka meie eelnevaid postitusi!

Suure elavhõbeda sisaldusega, ja seeläbi ohtlikumad, on just suuremad mereloomad: makrell, mahi-mahi, erinevad haid, meriahven ja ka suures koguses tuunikala ei soovitata. Soovitatav on tarbida 200-300 grammi järgmisi mereande: lõhe, sardiinid, tursk, kuningkrabi ja heeringas. Need mereannid on kõrge vitamiinide B3, B12 ja D sisaldusega ning sisaldavad lisaks proteiine, kaltsiumi, Omega-3 rasvhappeid ja muud vajalikku. Õlisemad kalad nagu sardiinid ja lõhe sisaldavad rohkem Omega-3 rasvhappeid, mille söömine aitab suurendada ka selle toiteaine kogust emapiimas.

Rasedad naised vajavad toitainena rauda ligi kaks korda rohkem kui tavaliselt, eriti raseduse teises ja kolmandas kolmandikus. Kui nimetatud mereande tarbida mainitud koguses, aitab see toota ja tugevdada punaseid vereliblesid, mis aitavad hapnikul hõlpsamini lapse ja ema kehas liikuda ning seeläbi arendavad kasvu ning arengut.

Sellest järeldub, et rasedad naised mitte ainult tohivad, vaid peaks mereande sööma kuid peavad valima millised mereannid on sobivad. Meie Crabitis soovitame Atlandi Turska ja Punast Kuningkrabi nende toiteväärtuse ja väikese elavhõbeda sisalduse tõttu. Ning maitse pärast muidugi ka.

Viited:
http://www.extension.org/pages/63857/debunking-common-seafood-myths#.Vavv-pOqrvB
http://healthybabycode.com/5-myths-about-pregnancy-nutrition-3-pregnant-women-shouldnt-eat-fish
http://www.drphil.com/articles/article/288
http://atlanticseafoodmarket.com/2014/07/seafood-myths-fact-fiction/
http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/mercury-levels-in-fish/

Comments