POOD

Sõnum pudelis

blogi5 foto

Kuningkrabi tervisele kasulikest omadustest

21/05/2015

Kuningkrabi on koorikloom, mis on madala rasvasisaldusega ja sisaldab vaid 82 kalorit u. 100g liha kohta. See mereand sisaldab märkimisväärset toiteväärtust, sealhulgas tervislikult kasulikku annust omega-3 rasvhappeid, valke ja samuti palju vitamiine ning mineraalaineid. Seetõttu on vägagi nutikas dieeti pidades võtta krabi oma tervisliku toitumise kavva.

Valgud

Keha lagundab pidevalt valku ja adekvaatse koguse toitainete manustamine on hädavajalik, et taastada oma lihaseid ja kudesid. Krabi on täielik valgu allikas, mis tähendab seda, et ta sisaldab kõiki 20 aminohapet, mida keha vajab, et uusi valke toota. Vastavalt Haiguste Ennetamise ja Tõrjekeskuse andmetele on päevane soovituslik valkude tarbitav kogus naistel 46 g ja meestel 56 g. 85 grammine portsjon krabiliha sisaldab 16.45 grammi valku ehk suure osa hulgas, mis on vajalik märgitud eesmärkide saavutamiseks.

Mineraalained

Kuningkrabi jalad on suurepärane toode tänu erakordselt suurele organismile hädavajalike toitainete sisaldusele, milleks on magneesium, fosfor, seleen, tsink ja vask. Üks kuningkrabi jalg sisaldab keskmiselt 84 mg magneesiumit, 375 mg või enam fosforit, 53,5 mg seleeni, 10,2 mg tsinki ja 1,6 mg vaske, mis kõik on väga vajalikud toitained. Krabis sisalduvad märgitud toitained ületavad mitmekordselt kusjuures minimaalset soovitatavat päevase toitainete hulka. Nimetatud mineraalid täidavad organismis samuti paljusid erinevaid ülesandeid, sealhulgas moodustub tänu neile vere punalibled ja valgud ning paraneb luude tervis ja immuunsüsteemi toimimine. Küll on aga kuningkrabi jalad küllaltki kõrge soodiumisisaldusega, sest nad on soolavee liik. Üks jalg sisaldab rohkem kui 1,400 mikrogrammi soodiumit.

Vitamiin B12

Krabis on muljetavaldavalt palju vitamiini B12, mida organism vajab 2,4 mikrogrammi päevas. 100 g krabiliha sisaldab lausa 9,78 mikrogrammi vitamiini B12. Vitamiin B12 aitab organismil toota tervislikke punaseid vereliblesid. Vitamiini B12-d on vaja närvisüsteemi normaalseks funktsioneerimiseks. Vastavalt Tervise Arengu Instituudi andmetele, saades piisavas koguses vitamiini B12, võib väheneda risk haigestuda südame-veresoonkonna haigustesse.

Oomega-3

Enamik kuningkrabi jalas sisalduvast rasvast on südamele tervislik küllastamata rasv (2 g monoküllastumata rasva ja 7 g polüküllastumata rasva). Kuningkrabi on rikas polüküllastumata rasvhapete poolest, mis on tuntud oma tervisele kasulike omaduste poolest ja mida leidub kõikides mereandides. Neid nimetatatakse oomega-3 rasvhapeteks. Üks portsjon kuningkrabi sisaldab endas 614 mg oomega-3 rasvhappeid, mistõttu on kuningkrabi nende toitainete kätte saamiseks suurepärane toiduallikas. Vastavalt Ameerika Südame Assotsiatsiooni soovitustele aitavad oomega-3 rasvhapped hoida vereplasmas normaalset vererõhku ja südametegevust. Oomega-3-rasvhapped on kesknärvisüsteemi rakkude struktuuriosa ja on seetõttu vajalikud aju arenguks ja selle normaalseks talitluseks.

Kas Te suudate eelnevat teades hoiduda Crabit’i Kuningkrabi maitsmast??

Allikad: http://healthyeating.sfgate.com/crab-meat-healthy-3614.html ; http://www.seafoodworld.net/health-benefits-of-crab-legs/

Comments